ვამტკიცებ: სკოლის დირექტორი ----------------------- /ლ.ყორჩიშვილი/
2018-2019სასწავლო წლის
თემატური გეგმა
კლასი: X
საგანი: ისტორია ავტორთა ჯგუფი: ნინო კიღურაძე; გიორგი სანიკიძე;
ლევან გორდეზიანი; გიორგი ოთხმეზური; ლალი ფირცხალავა;
ბაკურ სულაკაურის გამომცემლობა
;
კვირეული დატვირთვა: 2 სთ ;
საათების რაოდენობა: 68 სთ ;
საგნის მასწავლებელი: ნ.კაპანაძე
N
|
თემა და მასში შემავალი საკითხები
|
სთ-ების რაოდენობა
|
თემის ბოლოს მისაღწევი შედეგი
|
ძირითადი აქტივობები და მეთოდები
|
რესურსები
|
შეფასების სისტემა
|
შენიშვნა
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
თავი 1 ისტორიის
მეცნიერება
ისტორიის საგანი.პროფესია -ისტორიკოსი
ისტორიის ქრონოლოგია.კალენდარი
წელთაღრიცხვის სისტემები
ისტორიის პერიოდიზაცის სათავეებთან.პერიოდიზაციის პტოლემაიოსის სისტემა
მსოფლიო ისტორიის ,,ოთხ სამეფოდ,, დაყოფა.
პერიოდიზაციის სამწვეროვანი სისტემა.
მარქსისტული პერიოდიზაცია.პერიოდიზაცია ცივილიზაციების მიხედვით
საქართველოს ისტორიის პერიოდიზაცია.
წყაროთმცოდნეობა
არქეოლოგია
ეთნოლოგია
ისტორიული გეოგრაფია და ისტორიული კარტოგრაფია
პალეოგრაფია
ნუმიზმატიკა და ბონისტიკა
ჰერალდიკა
გენეალოგია
სფრაგისტიკა
ვექსილოლოგია
ისტორია და ინფორმატიკა
|
15
|
ისტ.X. 1.
მოსწავლეს შეუძლია ანალიტიკური მსჯელობა ისტორიის ქრონოლოგიისა და პერიოდიზაციის საკითხებზე.
ისტ.X.3.
მოსწავლეს შეუძლია მსჯელობა
სხვადასხვა ეპოქაში ისტორიული აზრის განვითარების პროცესზე.
ისტ.X.4.
მოსწავლეს შეუძლია გაანალიზოს და შეაფასოს ისტორიული მოვლენის განსხვავებული ინტერპრეტაციები.
ისტ.X. 2. მოსწავლეს
შეუძლია ისტორიის დამხმარე დარგებზე მსჯელობა და მათი სპეციფიკის
განსაზღრა.
ისტ.X.5.
მოსწავლეს შეუძლია ისტორიული წყაროების
კლასიფიცირება.
|
გონებრივი იერიში,
დებატები,
დისკუსია,
რეფერატი,
პრეზენტაცია,
ტექსტის კითხვა-კ.ნ.ს. და 3-2-1 მეთოდის გამოყენებით
|
თემატური ისტორიული რუკები;
ინტერნეტ რესურსები;
|
მიმდინარე განმსაზღვრელი ;
მიმდინარე განმავითარებელი;
შეფასების რუბრიკები
|
|
|
შემაჯამებელი
სამუშაო №1
|
1
|
|
|
|
|
|
|
თავი
2 ისტორიის მეცნიერების ისტორია
ისტორიული შინაარსის უძველესი ტექსტები
ძველბერძნული ისტორიოგრაფია ჵეროდოტე.თუკიდიდე.
ძველბერძნული ისტორიოგრაფია ქსენოფონტი.პოლიბიოსი. სტრაბონი
რომაული ისტორიოგრაფია.იულიუს კეისარი. ტიტუს ლივიუსი. კორნელიუს ტაციტუსი.
რომაული ისტორიოგრაფია.პლუტარქე და სვეტონიუსი-ბიოგრაფიული თხზულებანი.
ამიანე მარცელიანე.
ბიზანტიური ისტორიოგრაფია.ევსები,
გელასი და პროკოპი კესარიელები. აგათია სქოლასტიკოსი.
ბიზანტიური ისტორიოგრაფია.კონსტანტინე პორფიროგენეტი და ანა კომნენე-გვირგვინოსანი
ისტორიკოსები. მიქელ პანარეტოსი.
ფეოდალური ხანის სომხური ისტორიოგრაფია.
შემაჯამებელი
სამუშაო №2
ქართული ისტორიოგრაფია ,,ქართლის ცხოვრება,,
,,ახალი ქართლის ცხოვრება,,
გვიანი შუა საუკუნეების
ისტორიოგრაფია.(მე-17 მე-18) ფარსადან გორგიჯანიძე.
გვიანი შუა საუკუნეების ქართული ისტორიოგრაფია(მე-17-18) ვახუშტი ბატონიშვილი
გვიანი შუა საუკუნეების ქართული ისტორიოგრაფია (17-18სს) სეხნია ჩხეიძერ.პაპუნა
ორბელიანი. ომან ხერხეულიძე.
XX საუკუნის ქართული ისტორიოგრაფია
საქართველოს ისტორიის კვლევა XX საუკუნეში
შუა საუკუნეების ევროპული ისტორიული მწერლობა. გრიგოლ ტურელი
შუა საუკუნეების ევროპული ისტორიული მწერლობა.ბედა პატივდებული. აინჰარდი.
შუა საუკუნეების მუსლიმური ისტორიული
მწერლობა.
პირველი ჰუმანისტი ისტორიკოსები. ფრანჩესკო პეტრარკა . ლორენცო ვალა.
პოლიტიკური ისტორია. ნიკოლო მაკიაველი.ფრანჩესკო გვიჩარდინი.
რენესანსული ისტორიული აზრის განვიტარება ევროპაში. ჟან ბოდენი.ფრენსის
ბეკონი.
მოგზაურთა ჩანაწერები. ქართველ მოგზაურთა ჩანაწერები.
შუა საუკუნეების მოგზაურთა ჩანაწერები. პლანო კარპინი, მარკო პოლო, იბნ
ბატუტა.
ახალი დროის ევროპელი მოგზაურები. კასტელი. შარდენი. გიულდენშტენდტი.
XVII საუკუნის ევროპული ისტორიული მწერლობა. ჯამბატისტა ვიკო.
XVIII საუკუნის ევროპული ისტორიული მწერლობა. ფრანგი განმანათლებლები.
ვოლტერი. მონტესკიე.
XVIII საუკუნის ევროპული ისტორიული მწერლობა. ,,შოტლანდიური განმანათლებლობა’’
დეივიდ იუმი.
XIX საუკუნის ევროპული ისტორიული მწერლობა. გერმანელი
ისტორიკოსები-რანკე. მომზენი.. დროიზენი.
XIX საუკუნის პოზიტივისტი ისტორიკოსები. იპოლიტ ტენი.
ისტორიის მეცნიერება XX საუკუნეში.პოზიტივიზმის
კრიტიკა.რობინ ჯორჯ კოლინგვუდი. ბენედეტო კროჩე.
ანალების სკოლა.
შემაჯამებელი
სამუშაო №1
|
34სთ
|
ისტ.X.3.
მოსწავლეს შეუძლია მსჯელობა
სხვადასხვა ეპოქაში ისტორიული აზრის განვითარების პროცესზე.
ისტ.X.4.
მოსწავლეს შეუძლია გაანალიზოს და შეაფასოს ისტორიული მოვლენის განსხვავებული ინტერპრეტაციები.
ისტ.X.5.
მოსწავლეს შეუძლია ისტორიული წყაროების
კლასიფიცირება.
|
გონებრივი იერიში,
დებატები,
დისკუსია,
რეფერატი,
პრეზენტაცია,
|
თემატური ისტორიული რუკები;
ინტერნეტ რესურსები;
ნიკოლო მაკიაველი
მარკო პოლო საქართველოს შესახებ
https://www.youtube.com/watch?v=wArm_7rjOes
|
მიმდინარე განმსაზღვრელი ;
მიმდინარე განმავითარებელი;
შეფასების რუბრიკები
შეფასების რუბრიკები
|
|
|
III თავი როგორ ვსწავლობთ და გადმოვცემთ
ისტორიას.
პირველადი და მეორეული წყაროები. წყაროების კრიტიკა.
წყაროების ინტერპრეტაცია
მუშაობა სხვადასხვა ტიპიოს წყაროებზე
( პრაქტიკული სამუშაო)
მუშაობა სხვადასხვა ტიპიოს წყაროებზე
( პრაქტიკული სამუშაო)
მუშაობა სხვადასხვა ტიპიოს წყაროებზე
( პრაქტიკული სამუშაო)
მუშაობა სხვადასხვა ტიპიოს წყაროებზე
( პრაქტიკული სამუშაო)
შემაჯამებელი
სამუშაო-წყაროებზე მუშაობა #2
ზეპირი ისტორია-მეთოდიკა და წყარო
( პრაქტიკული წყარო)
კვლევის დაგეგმვა, წარმართვა და მისი ეტაპები.
ბუბლიოთეკებსა და არქივებში მუშაობა
წიგნზე მუშაობა
ისტორიული მასალა ინტერნეტში
როგორ იწერება ისტორიული ნაშრომი
ნაშრომის ენა და ფორმა
ციტირება. ბიბლიოგრაფია
სქოლიო.
მზადება კონფერენციისათვის
კონფერენცია
|
18სთ
|
ისტ.X.4.
მოსწავლეს შეუძლია გაანალიზოს და შეაფასოს ისტორიული მოვლენის განსხვავებული ინტერპრეტაციები.
ისტ.X.5.
მოსწავლეს შეუძლია ისტორიული წყაროების
კლასიფიცირება.
ისტ.X.6.
მოსწავლეს შეუძლია გაანალიზოს პირველადი და მეორადი წყაროები.
ისტ.X.7. მოსწავლეს შეუძლია ისტორიული კვლევის დაგეგმვა და ჩატარება.
ისტ.X.8. მოსწავლეს შეუძლია ისტორიული თემის დაწერა.
|
ტექსტის კითხვა-კ.ნ.ს. და 3-2-1 მეთოდის გამოყენებით
გონებრივი იერიში,
რეფერატი,
პრეზენტაცია,
T- დიაგრამა
კონფერენცია
კვლევა
|
თემატური ისტორიული რუკები;
ინტერნეტ რესურსები;
ბიბლიოთეკა;
|
მიმდინარე განმსაზღვრელი ;
მიმდინარე განმავითარებელი;
|
|
No comments:
Post a Comment